donderdag 27 december 2012

Mens en lijden: Is er leven na de dood?

Mijn visie over leven na de dood

Ik denk wel in zeker zin dat je de dood kan ervaren maar dat er nadien niets meer is. Met de dood ervaren bedoel ik dat ik geloof in de tunnel. Ik denk wel dat je bij de dood echt de tunnel ziet waarbij je als je in de tunnel stapt dierbare personen ziet en fragmenten uit je leven die belangrijk voor je waren met aan het einde van de tunnel het witte licht. Eenmaal in het witte licht denk ik dat het leven volledig stopt.
De link is een getuigenis van een persoon die een bijna-dood ervaring had.

http://www.freedomofspeech.topforums.be/index.php?topic=3398.0

1 opmerking:

  1. Uit onderzoek is gebleken dat 'bijnadoodservaringen' volledig wetenschapelijk te verklaren zijn. De mens kan ze eigenhandig namaken.

    Je spreekt over het evaren van de dood, de tunnel, het witte licht en daarna niets. hoe zie je dat niets dan concreet? Zullen dan al u levenservaringen vervagen. Zie je dan het echte nut van het menselijke leven?

    Volgens mij bestaat er zeker iets na de dood. Ikzelf kan ook niet benoemen wat. Toch geloof ik dat wij als mens niet voor niets leven, we moeten een zeker levensdoel hebben. Ervaren wij dit doen niet in ons echtelijke leven dan misschien wel na de dood.

    BeantwoordenVerwijderen