maandag 24 december 2012

Mens en medemens: 10 geboden

In het onderstaande filmpje zie je een meisje die vertelt wat de 10 geboden zijn van God. Op de achtergrond zie je een meisje die aan het hinkelen is.Ze spreekt wel niet van geboden maar van vrederegels. Het is belangrijk om deze vrederegels te volgen. Om in vrede met elkaar te leven


De 10 vrederegels in het filmpje:
  1. Eerste gebod: Vertrouw alleen op mij. Hiervoor is het belangrijk dat je Mij goed leert kennen.
  2. Tweede gebod: Maak van mij maar geen Beeld. Dit zou nooit precies zo zijn als Ik ben. In de Bijbel laat ik zien wie Ik ben. 
  3. Derde gebod: Praat maar veel over mij, maar doe dat wel op een eerbiedige manier.
  4. Vierde gebod: De zondag is een dag waarop je moet uitrusten. Ik wil graag dat je deze dag speciaal aan Mij denkt. 
  5. Vijfde gebod: Ik heb jou aan je ouders gegeven. Daarom heb ik respect voor je ouders. 
  6. Zesde gebod: Alle mensen zijn door Mij gemaakt en naar Mijn beeld geschapen. Daarom mag je niemand doden.
  7. Zevende gebod: Geniet ervan om voor en met elkaar te leven. 
  8. Achtste gebod: Wat van iemand anders is, moet je ook van de ander laten.
  9. Negende gebod: Het is belangrijk om eerlijk tegen elkaar te zijn. 
  10. Tiende gebod: Geniet van wat je hebt en ben hier tevreden mee. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten