zondag 30 december 2012

Mens en natuur: The greed song

Het is een lied over hebzucht. Tegenwoordig denken en willen mensen dat alles te koop is en dat ze het ook kunnen kopen. Wij in onze westerse maatschappij hebben nooit genoeg. We willen steeds de nieuwste dingen kopen. Bv. Multimedia: Ik had eerst een gameboy color daarna gameboy advance daarna kocht ik een playstation 2, een psp, een wii,... waar stopt het? Moeten we als mensen niet tevreden zijn met wat we al hebben en niet steeds de nieuwste dingen willen?

2 opmerkingen:

  1. Fijn om eens de mening van een ander te lezen. Ikzelf dacht dat dit lied omtrent de overconsumptiemaatschapij van de mensen ging. De mensen willen steeds meer en meer, dit in grote hoeveelheden. Zoveel zelfs dat we ons verstikken in de spullen of geen emoties meer ervaren.

    Toch kan ik ook jou mening, interpretatie delen. de mensen zijn hebzuchtiger en ecocentrischer. we zeggen geen goede dag meer wanneer we elkaar ontmoeten op straat. We leven enkel voor ons zelf, ons eigen overleven, onze eigen behoeftes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dacht ik er ook over. Mensen willen steeds meer en meer. Komt er iets nieuws uit, dan willen ze het. Een voorbeeld is de iPhone. Ik zie op Facebook soms een status van iemand dat hij een nieuwe aanwinst heeft. Dan kijk ik naar de foto, zie ik de laatste nieuwe iPhone. Dan herinner ik mij dat hij de vorige versie ook gekocht had. Is het nodig om elke nieuwe versie van iets te kopen? Een groot verschil zal er toch niet zijn. Alleen misschien dan in de prijs.
    Je praat over de verschillende consoles in je mening. Zelf heb ik alleen een game boy color en een playstation 2. Ik ben altijd tevreden geweest hiermee, maar nu zou ik toch ook wel de playstation 3 willen. Ik vind nergens nog spelletjes voor de 2. Dus hoewel ik net zei dat het niet nodig is dat je elke nieuwe versie van iets hebt, is iedereen toch wel zo ingesteld. De een al meer dan de ander. We zijn zo opgevoed, en ik denk niet dat je dat er dan nog gemakkelijk uit krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen