zondag 23 december 2012

Mens en Zingeving: Geluk


Geluk

Geluk
geluk is een gevoel
hopelijk snap je wat ik bedoel
geluk moet je zelf maken
maar je kunt het ook kwijt raken 
je kunt andere ook een beetje geluk toe wensen 
bevoorbeeld een complimentje naar mens 
geluk is een gevoel nu weet je vast wel wat ik bedoel

Geluk is voor iedereen anders maar komt bij veel mensen vaak op hetzelfde neer. Vaak zegt men geluk zit in gezondheid, vriendschap. En hier ga ik volledig mee akkoord ik ben gelukkig dat ik vriendschap kan schenken en terugkrijgen van mensen zodat je elkaar kan steunen als je ook eens minder geluk hebt. Geluk zit hem zeker ook in gezondheid. Door een goede gezondheid zal je misschien meer geluk hebben in een goede vriendschap. Maar ik vind dat geluk zeker ook zit in de kansen om te leven en in het leven. Bij je geboorte leef je op in een omgeving die je niet kan veranderen en als je geluk hebt is dit een veilige omgeving maar vele mensen in de wereld hebben het geluk niet en moeten leven met geweld en oorlog op straat. Geluk kan je ook niet vastnemen het is een abstract begrip. Je moet geluk hebben om geluk te hebben. Maar zelf kan je wel alles aan doen om gelukkig te leven en tevreden te zijn met de dingen die je hebt.

1 opmerking:

  1. probeer gelukkig te zijn op je eigen manier. wat anderen doen , trek het je niet aan :) werk aan je eigen geluk!

    BeantwoordenVerwijderen